ROZHOVOR: #srnavmuzeu

14.05.2021

Dnes si povídáme s Renatou Kremláčkovou, mladou edukátorkou Muzea Vysočiny Jihlava (dále MVJ) s nakažlivým úsměvem. Spoustu let pracovala u nás v kavárně jako skvělá posila a nedávno se přesunula v budově jen o patro výš - do kanceláře MVJ. A hlavně o její práci a připravovaných programech se toho hodně dozvíme.

Jaká je hlavní náplň Tvé práce v MVJ?

V MVJ pracuji jako lektor, animátor, edukátor - mým úkolem je zejména příprava různých přednášek pro žáky a studenty. Vzhledem k tomu, že jsem v MVJ začala pracovat v září 2020 tak hodně času věnuji hlavně učení a rozšiřování obzorů, abych byla schopná co nejlépe tyto načerpané informace předávat.

Slyšet někoho říct "pracuji v muzeu" zní velmi zajímavě - baví Tě to? 

Baví, víc než jsem si vůbec uměla představit. V životě by mě nenapadlo, že budu jednou pracovat v muzeu - a teď už jsem tu půl roku. Jsem opravdu moc ráda, že se mi tato nabídka naskytla. Je tu skvělý kolektiv a práce je různorodá. Mám tu práci opravdu ráda. 

MVJ bylo kvůli epidemii uzavřeno, čemu jsi se po tu dobu věnovala?

V této době jsem začala natáčet podcast a pracovala jsem na on-line propagaci MVJ skrz sociální sítě. Mimo to jsem pokračovala s přípravou programů.

Když jsme u sociálních sítí, u Vašich příspěvků na IG se v popisku často objevuje #srnavmuzeu. Co to znamená?

Ze začátku musím říct, že jsem vlastně vůbec netušila, že budu muset tolik pracovat na sociálních sítích. Používat hashtag jsem moc neuměla a furt jsem někoho prudila, aby mi to vysvětlil... Pak už jsem byla z různých hashtagů úplně paf, tak jsem si vymyslela svůj vlastní. #srnavmuzeu je vždy u příspěvků nebo programů, do kterých jsem významě zasáhla nebo je sama vymyslela. Srna je totiž má přezdívka z bývalé práce.

Zmínila jsi programy, soutěže... Na co se můžeme v blízké době těšit?

V úterý 18. května pořádáme oslavu Mezinárodního dne muzeí, kdy do MVJ bude volný vstup po celý den a v expozicích pro návštěvníky bude připravena soutěž. Večer před MVJ proběhne malé hudební překvapení

Jinak je pro mě vývoj opatření pořád dost nečitelný a plánovat něco dál než na měsíc nevidím jako reálné... Máme samozřejmě plány a provozní verze, ale najisto nic slíbit nemůžu. Do začátku prázdnin ale proběhnou další dvě přednášky, jedna zaměřená na přírodu a druhá na historii Jihlavy. Přednášky jsou součástí projektu Po stopách jihlavských příběhů, který je finančně podpořen magistrátem města Jihlavy.

V muzeu můžete také shlédnout prodloužené výstavy a to o významném entomologovi Janu Bechyňovi, výstavu Skleněné klenoty z depozitářů jihlavského muzea nebo tradiční výstavu Photographia Natura.

Snad na Tebe můžu prozradit, že jsi byla součástí týmu naší kavárny. Nechybí Ti to?

Ano, v Kavárně Muzeum jsem pracovala opravdu dlouho. Byla to skvělá zkušenost a krásné roky a pravda je, že mi někdy chybí ten hlahol a stálí hosté. Mám štěstí, že moje kancelář je přímo nad Vámi, takže si ty hezké časy můžu často nad šálkem kávy připomenout.  

Nemůžu se nezeptat - jaká je Tvá oblíbená káva?

To je těžká otázka. Moc ráda totiž zkouším nové věci. Při volbě kávy taky hodně záleží na denní době a mém rozpoložení. Jednu kávu si asi vybrat nejde, ale dopoledne si ráda dám dobré flatwhite. Ale samozřejmě nejlepší káva je ta, která je připravovaná s úsměvem - a o úsměvy v Muzejní není nouze. 

Renata je skvělá organizátorka a lektorka a my jí moc děkujeme, že si na nás udělala čas a zodpověděla nám naše otázky. 

Díky, Srnčo!

Sledujte MVJ na sociálních sítích, ať vám neunikne zajímavá výstava, nebo přednáška. #domuzea #srnavmuzeu


Káva je láska.
AK 2021 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky